Syairah Ismail | JOHORians | UKMians | Finally i found my Imam :)

Thursday, February 9

MARAH tanda SAYANG

aku kecik hati sesangat dengan lecture aku . aku tak tahu apa salah aku sampai beliau menblame aku tanpa sebab . masa sem 1 takde pulak dia macam tu dengan aku . tapi sekarang entah la . memang dah lali kena perli sindir dengan beliau sejak masuk sem 2 ni . okey fine maybe salah aku sebab jawapan aku kekadang salah . tapi hello , tak semua students beliau yang lain betul soalan tu . 

tapi yang aku paling tak faham , ada ke aku dimarahi sebelum jawapan aku di check . siap cakap lagi "syairah ni memang , tak pernah nak dengar cakap sy . jawab tak ikut cara sy ajar . kamu ni dah la lemah dapat markah sikit , malas nak jumpa sy" . perkh berdesing telinga aku . aku tak ikut cara beliau?! aku ikut ok walaupun aku lebih faham cara aku . syairah yang lagi 1 tak ikut (kelas aku ada 2 orang nama syairah) Lemah?! aku ngaku sekarang kuiz aku agak down dan ofcoz la markah pun rendah . malas jumpa?! aku sanggup korbankan masa rehat jumpa beliau tiap hari sampai tak makan pun . time tu Tuhan je yang tau perasaan aku . malu kot kena marah macam tu dalam kelas . rasa nak nagis .

then bila check jawapan , jawapan aku betul ! beliau ikut sangat jawapan mejoriti (semestinya tak sama dengan aku) tanpa calculate sendiri . tadi dia ajar cara baru , aku memang tak berapa faham . aku tanya je boleh tak aku guna cara aku sendiri . walaupun cara aku agak lambat tapi aku faham . beliau menjawab dengan nada tinggi , "kamu ni memang suka tak nak ikut cakap sy kan , apa susahnya . tak pahan dengan kamu ni ......." pastu beliau tanya pada student tu dia faham tak cara beliau ajar . student tu cakap dia paham sangat (sambil jeling aku) apa pandang-pandang ? opss lupa , kau anti dengan aku kan , patut la ..  

walau apa pun aku sayang beliau . tak baik marah simpan dendam dengan lecture sendiri kan . orang kata marah tanda sayang . beliau sayang aku . korang , jangan jealous okey ! haha

dear heart , please be strong :)

i choose to be HAPPY ツ

No comments:

Post a Comment