Syairah Ismail | JOHORians | UKMians | Finally i found my Imam :)

Saturday, February 11

tazkirah 1 pagi

 
hari ni terajin pulak stalker fb kengkawan lama aku . perkh dah lama aku tak nampak diaorang . dah maju . dah pandai make up . dress up pun dah gempak . dulu masa sekolah rendah menengah masing-masing skema lagi , budak hingusan lagi , hehe . aku je masih tak reti-reti nak make up . dress up pun tak pandai . berbaju kurung saja , hee . ada tu siap ada dah tunang lagi . TANIAH untuk korang :) aku doakan korang bahagia . nak kawin jangan lupa jemput okey . dah lama kot aku tak makan nasi minyak sejak masuk matrik ni , haha .

zaman berubah , manusia juga turut berubah . apa orang kata , culture shock .. memang sampai aku pun terkejut sama , hehe . 

btw aku nak share something . tak ada kena mengena dengan story kat atas :)

kadang kala aku tak puas hati dengan sikap orang . kekadang ada je yang tak kena pada pandangan aku . tapi nobody's perfect kan ? aku tau , bila aku tak suka orang , ada juga orang yang tak suka aku . sebab tu la realiti kehidupan . mustahil untuk kita suka semua orang tanpa ada rasa sedikit pun tak puas hati . sekarang aku try untuk mengurangkan complain pasal sikap orang yang aku lihat dan dalam masa yang sama nak improve diri aku :) 

lagi 1 perkara aku nak share :) don't judge a book by its cover . ofcoz semua dah pernah dengar ayat ni kan . kengkadang kita selalu menilai orang melalui luaran dia saja tanpa mengambil kira keseluruhan . for example , bila kita nampak dia bertudung , lemah lembut .. kita buat andaian dia seorang yang baik. tapi bila kita nampak orang tu tak pakai tudung , tak berapa sopan .. kita andaian dia seorang yang tak berapa nak baik . tapi sebenarnya kadang kala apa yang kita lihat itu tak sama dengan apa yang kita andaikan . 

aku tau sebab aku sendiri pernah menilai orang macam tu dan terkena . kekadang luaran seseorang hanya satu ilusi untuk mengaburi keperibadian mereka yang sebenar . bila kita dah lama berkawan dengan dia , baru kita tahu sikap dia yang sebenar . so sekarang aku cuba mengelak dari berbuat demikian . dan aku harap orang pun tak menilai aku macam tu .

"Judging a person does not define who they are . It defines who you are"

i choose to be HAPPY ツ

No comments:

Post a Comment