Syairah Ismail | JOHORians | UKMians | Finally i found my Imam :)

Sunday, March 11

science VS account

tadi aku pergi bilik tutor nak study . dekat whiteboard ada fomula kimia . tiba-tiba aku rindu pulak subjek tu . dulu masa kat sekolah aku amik pure science . belajar fizik bio kimia . sampai nak pecah otak menghafal paham subjek tu . kena marah bebel cubit rotan dengan cikgu . last-last masuk matrik aku amik akaun ekonomi perniagaan . langsung takde kaitan dengan apa yang aku penat-penat belajar kat sekolah . hahaha entah apa-apa je kan aku ni . bila aku tengok roomate aku belajar subjek tu buat experiment lab report pakai lab coat , kekadang cemburu gak . tapi sebenarnya subjek yang aku amik pun berat juga . kat sini budak science selalu cakap subjek yang aku amik senang sangat . mereka yang tak amik memang takkan tahu . pening wei otak nak belajar . kena buat belanjawan main kira-kira merancang perniagaan kira pendapatan negara , susah beb !
 
ketahuilah aku amat merindui bidang science walaupun diriku telah dipenuhi dengan bidang perakaunan :)

i choose to be HAPPY ツ

No comments:

Post a Comment