Syairah Ismail | JOHORians | UKMians | Finally i found my Imam :)

Saturday, July 14

Bukan tak Suka tapi . . .

firstly alhamdulilah sebab aku dapat juga sambung pengajian aku . 
secondly aku sebenarnya takut . takut dengan EKONOMI .

acctually ayah aku yang check kan upu untuk aku . nampak tak bertapa excitednya ayah aku , hehe . 
mula-mula ayah aku call cakap aku dapat sambung U . wah hati dah mula gembira . 
tapi bila ayah aku cakap aku dapat sambung di UKM , aku dah mula rasa tak sedap hati . 
bila ayah aku cakap aku dapat course ekonomi . aku terus rasa macam nak ............. aku pun tak tahu apa yang aku rasa waktu tu . haha

12 pilihan masa isi borang upu :
2 - pendidikan (yang aku memang tak dapat) [upsi]
7 - perakaunan [upm utm um uitm uum unimas umt]
1 - ekonomi [ukm]
1 - sains (matematik) [uitm]
1 - kewangan dan perbankan [uum]

aku selalu mengharapkan aku akan dapat course perakaunan . maybe di UPM or UTM or somewhere else . sikap aku yang suka mengharap ni kekadang memakan diri jugak . bila tak dapat , aku akan rasa down . tapi mungkin dah rezeki aku dapat UKM (ekonomi) . pilihan terakhir dalam RU , hehe . universiti ke-4 dalam rangking Malaysia . bangunan yang bernostagia . hahai ~ bukan aku tak gembira , tapi perasaan aku bercampuraduk . 
suatu ketika di hadapan libray UKM :)
bukan aku tak suka ekonomi tapi bila aku ingat balik masa kat matrik , aku lemah dalam subjek tu . belajar ekonomi ni memerlukan 110% tumpuan , pemahaman , kepintaran otak berfikir , kerajinan membaca dan kepandaian yang lain . banyak kali aku menangis kerana subjek itu . jadi aku tak pasti sama ada aku mampu bawa or tak . aku bimbang . tak yakin . keliru . tak ada sorang pun kengkawan aku yang dapat course sama dengan aku =_=" agaknya i'm THE LUCKY ONE :) haha . tapi serius aku sangat susah hati .

aku tak tahu nak buat apa sekarang =(


i choose to be HAPPY ツ

No comments:

Post a Comment