Syairah Ismail | JOHORians | UKMians | Finally i found my Imam :)

Monday, July 30

LET it GO

Dear Heart ,
Please stop listening to my mind . It's been wrong a lot lately . Thanks
sincerely,
Me


it took a long time for me to realize . it seem like i lost myself in the middle of life . somehow i feel like i'm not myself anymore and it scare me . and most important is i know that i also far from Him . i'm ordinary girl . and YES , i do mistakes . kita hanyalah hamba Allah yang tidak pernah terlepas melakukan kesalahan dan kesilapan . aku tahu aku banyak kekurangan dan kelemahan . dan sekarang aku cuba untuk berubah untuk menjadi lebih baik . berubah untuk kembali kepada diri aku yang asal . InsyaAllah .

Sabda Rasulullah S.A.W ; "Manusia itu tidak sunyi daripada membuat kesalahan dan lupa."

hakikatnya tidak ada siapa yang sempurna . tapi jangan jadikan ketidaksempurnaan itu sebagai alasan untuk kita melakukan kesalahan dan kesilapan . sepatutnya kita berusaha mengubah diri untuk mengatasi kekurangan diri kita ini . kadang kala bila aku teringat apa yang aku buat dulu , aku rasa down . aku rasa sedih . tapi sebenarnya kesilapan yang kita buat itu mengajar kita dan itulah yang membuatkan kita pada hari ini . membuatkan diri kita menjadi lebih matang . aku sedar sekarang dan aku tengah berusaha memperbaiki diri aku . melepaskan segala keresahan dan kecelaruan . meninggalkan kenangan silam yang aku rasa tak perlu aku ingat .


Why is it so hard to forget something hurtful? because Allah wants us to learn from it and make us utterly stronger. 

and i think this is the time for me to return to His way . seek for Jannah . i hope that this Ramadhan will be more barrakah . Mudah-mudahan , InsyaAllah . seek forgiveness and forgive others . life is short . keep moving forward and don't look back .


close my eyes 
clear my heart
let it go .

i choose to be HAPPY ツ

No comments:

Post a Comment