Syairah Ismail | JOHORians | UKMians | Finally i found my Imam :)

Tuesday, August 28

Ciri Anak KeDua

anak kedua . aku la tu , hehe . tadi tengah berblog terjumpa pulak pasal ni . so aku nak share sikit la :)

ANAK MANJA IBU
sebab apa- apa pun mesti dia akan diutamakan oleh ibu. aku anak manja mak ayah aku tapi betul kot aku lebih rapat dengan mak . apa je mesti aku cerita dekat mak aku . mak aku bestfriend aku :)

ANAK DEGIL
Anak kedua dikatakan lebih degil, keras kepala dan tidak mendengar kata. semua dia je yang betul. keinginan dia kuat, kalau buat sesuatu mesti sungguh-sungguh. kalau tak nak tu, tak nak lah jawabnya, boleh dipujuk tapi selalunya tak berapa jalan . haha memang tak dinafikan aku kekadang degil . tapi degil pun bertempat la . kalau aku nak sesuatu tu , mesti aku nak . hehe

TAK PANDAI PUJUK
memang anak no2 ni dia tak pujuk gf / bf dia . hehe ye ke? kena tanya yang arif ni . awak awak , saya pandai pujuk tak ? hehe

SETIA
anak no2 kalau bercinta, sangat setia , dia akan lakukan apa saja untuk kekalkan hubungan mereka . hati anak no2 ni nampak je keras tapi sebenarnya hati dia lembut . hohohoi , yang ini pun kena tanya yang pakar . aku no komen :)

BERDIKARI
very independent dan mudah bergaul. campak lah kat manapun sekejap dah dapat kawan. dia juga sangat mengambil berat dalam semua hal even hal kecik pun . haha berdikari ? mudah dapat kawan ? macam tipu jer . ambil masa juga nak berdikari dekat tempat orang , tapi setakat ni alhamdulilah la still dapat kawan lagi .

ARAHAN
anak no2 ni juga dia payah nak terima arahan. dia lebih suka buat hal sendiri. pendek kata tak boleh kerja dengan orang . sokong sangat ! aku memang fail kalau kerja dalam kumpulan . kalau boleh aku je nak bagi arahan kat orang . orang cakap A aku buat B . tapi apa peduli janji kerja aku siap , hehe

PEMAAF & CARING
tak dinafikan anak no2 seorang pemaaf dan caring. TAPI awas jangan buat dia marah, kalau dia marah paham-paham aja la nanti . yang ni aku setuju ! aku memang mudah nak maafkan orang , ambil berat dekat orang . tapi bila dah tak dapat nak sabar lagi, aku dah naik angin , jangan tanya kenapa aku anti dengan korang :P


i choose to be HAPPY ツ

No comments:

Post a Comment