Syairah Ismail | JOHORians | UKMians | Finally i found my Imam :)

Friday, February 11

dealova dan cerita



aku ingin menjadi mimpi indah dalam tidurmu
aku ingin menjadi sesuatu yang mungkin bisa kau rindu
karena langkah merapuh tanpa dirimu
oh karena hati tlah letih

aku ingin menjadi sesuatu yang selalu bisa kau sentuh
aku ingin kau tahu bahawa ku selalu memujamu
tanpamu sepinya waktu merantai hati
oh bayangmu seakan-akan

kau seperti nyanyian dalam hatiku
yang memanggil rinduku padamu
seperti udara yag kuhela kau selalu ada

hanya dirimu yang bisa membuatku tenang
tanpa dirimu aku merasa hilang
dan sepi, dan sepi

Bertapanya kita perlu ada untuk insan yang kita sayang pada waktu senang dan susah. Waktu senang dan ketawa kita menjadi sahabat yang menemankan insan yang kita cinta dan sayangi dan pada waktu sedih dan menangis kita turut sedih dan menangis malah menjadi bahu untuk disandarkan.


Biarlah kita selalu ada walaupun dalam mimpi dengan meninggalkan kenangan terindah setiap hari. Kenangan terindah akan membuat insan yang kita sayang akan merasa diri kita selalu ada disisinya. Biarlah mimpi indah dirinya adalah milik kita kerana "Aku ingin menjadi sesuatu yang mungkin bisa kau rindu".

Walaupun adanya kita hanya dalam bentuk panggilan atau dalam bentuk usaha dan nasihat yang berguna ia akan menjadi kekuatan dalam langkah perjalanan hidup insan yang kita sayang dan cinta, dalam senang dan susah. "Kerna langkah merapuh tanpa dirimu".

Walau kita mahu insan yang kita sayang dan cinta sentiasa ada. Namun kita juga perlu redha dalam keadaan tertentu insan yang kita sayang, cinta dan rindu, tidak boleh dekat selalu dengan kita. Fikirlah sesuatu agar dia sentiasa merasakan yang "Ku selalu ada" dalam dirinya.


Tunjukan sikap baik dan romantik kita terhadapnya. Kemesraan yang berpanjangan, senyum yang tidak pernah lekang. Agar apabila insan yang kita sayang dan cinta berjauhan akan sentiasa merasakan sentuhan kemesraan kita. "Aku ingin menjadi sesuatu yang selalu bisa kau sentuh". Biarlah berjauhkan kita merasakan sentuhan kemesraan dan kebaikan itu menjadi penemannya. Ingat sebuah iklan di TV "Tiap Hari Sayang"

Dengan insan yang kita sayang dan cinta. Kita selalu rasa tenang dan masalah yang dihadapi umpama hilang bebannya. Jika perlu berjauhan, sentiasa ingat perkara apa yang ada pada insan yang kita sayang, cinta dan rindu yang membuat kita tenang. Jika wajahnya, simpanlah gambarnya dimana pun kita berada. Jika suaranya, rakam atau selalu telepon dirinya. Namun sebenarnya perkara yang terbaik adalah apabila kita sentiasa memberikan galakan, nasihat positif, sokongan dan sentiasa ada untuk diri masing-masing. Kedua-dua pihak perlu memainkan peranan.

"Hanya dirimu yang bisa membuatku tenang tanpa dirimu aku merasa hilang dan sepi"

Dan akhirnya, Jadilah "Seperti udara yang ku helah". Walau jauh daripada diri masing-masing, namun dengan memberikan galakan, nasihat positif, sokongan dan sentiasa ada, maka umpama lirik lagu Delova ini.


i love you


i choose to be HAPPY ツ

5 comments: