Syairah Ismail | JOHORians | UKMians | Finally i found my Imam :)

Wednesday, June 20

SuriRumah


taniah kepada aku sebab dah menjadi suri rumah . BUKAN  suri rumah tangga okay sebab aku tak kawin lagi . just suri rumah je :) sejak dah habis belajar ni , secara rasminya aku menjadi penganggur terhomat . so aku pula ambil alih tugas emak aku dekat rumah . hoho . aish macam-macam kerja kena buat . sapu sampah basuh baju sidai baju kemas barang memasak basuh pinggan lipat baju basuh bilik air siram pokok cabut rumput ................. memang banyak la . memang penat . then aku sedar macam mana keadaan dan perasaan emak aku waktu kena kemas rumah . terima kasih emak !


sebenarnya not bad juga buat semua kerja ni sebab sekurang-kurangnya dapat juga aku menghilangkan lemak-lemak yang dah manpat kat badan aku ni , hehe . tambah-tambah boleh latih diri dengan kemahiran . bukan apa , mak aku selalu cakap walaupun perempuan tu dah bekerjaya , namun asas-asas macam ni kena tahu juga . contoh la , kalau tak pandai masak nanti dah kawin takkan nak makan kat luar je dengan husband . mau jemu dibuatnya . kena la juga bagi husband rasa masakan air tangan kita . tapi lain la kalau sebelum kawin bakal husband korang cakap dia sanggup tiap-tiap hari makan luar . tu aku no komen la . then kalau rumah bersepah takkan la korang nak biarkan je ? baju-baju korang takkan nak longgok cukup masa hantar dobi je ? mop lantai sapu sampah tu sapa nak buat ? tapi lain la kalau korang ada bibik yang boleh ambil alih tugas korang .

apa pun aku nak cakap , bagi perempuan yang tak nak ambil bibik macam aku ni , rajin-rajin la mengemas rumah okay :) renung-renungkan dan selamat mengemas ! haha


i choose to be HAPPY ツ

No comments:

Post a Comment