Syairah Ismail | JOHORians | UKMians | Finally i found my Imam :)

Monday, April 25

PMGK !

lama aku tak update belog aku ni (ceh, macam ada orang nak baca jer, huhu) tapi tak kesah la ada orang baca or tak , aku tetap nak update . hee~  okey la , aku sebenarnya baru balik dari program Perkampungan Menara Gading Kebangsaan (PMGK) anjuran KEJORA daerah aku . 5hari 4malam .

20 April
pagi pergi sek sains jap tengok pertandingan kawad (sempat tengok team girls aje)  bertolak naik Bus PPNJ , ambil budak budak sek lain dan terus ke Muar . stay hotel Pelangi . 1 bilik dengan Auni (selesa beb) malam kuar makan ramai ramai . balik tengok tV , iron baju , tidur

21 april
OMG!! tak ada air pulak dekat hotel tu . tapi nasib baik aku sempat mandi sebab bangun awal (kesian kat auni) . mengamuk ngamuk dia . bertolak ke ABIM . then gi kuala lumpur . say hello to USIM , UKM . mula kena menginap di Kolej Dar-Al Hikmah . ingat stay hostel dia tapi rupanya kena tidur SURAU . OMG! bukan tak sangup tapi dah la ramai orang , surau tu kecil , tak selesa la . so , kak Sabrina collect duit sorang RM30 untuk sewa hotel Smart . even 1 bilik kongsi 5orang tapi tak kesah , janji selesa . malam kuar makan , iron baju , tidur .
auni , HAPPY BIRTHDAY!

22 april
pergi UM , UPM . tapi tak dapat melawat semua tempat , masa terhad la . pergi Pesta Buku di PWTC (beli novel) tiba lambat di UIAM . kelam kabut . memang malam tu rasa bosan dan tak best giler . rasa nak balik je . berkongsi bilik dengan budak terengganu (1 bilik 8orang) dah la tempat menginap dengan dewan kuliah jauh , penat siot berjalan (kurus aku lepas ni) pukul 2lebih pagi baru aku tidur .

23 april
bangun awal . berKULIAH dan berTUTORIAL . time kuliah bosan sikit , ngantok pun ada jugak . tapi tahan je mata . aku budak UNIVERSITI OXFORD , fakulti PENDIDIKAN , group 9 . time tutorial best ckit . even mula mula agak malu malu tapi lama lama okey . ngam juga dengan budak budak ni . time makan , kena suap kawan , kelakar betul . tapi best la . penat sebab beraktiviti tanpa berhenti . mandi pun tak sempat taw!

24 april
last day , yey! beriadah dan packing barang untuk balik .  berRESOLUSI dan majlis penutup . akhirnya habis juga . AMIN .  balik singgah NILAI 3 . orang bershopping , aku gi makan dengan dia , hee~ banyak menghabiskan masa dengan tidur di dalam bus . pening pala tidur lama lama .

apa pun , sangat gembira :) menuntut ilmu sambil meluangkan masa bersamanya .
awak , saya suka tengok awak waktu awak tidur

nak tengok gambar ? click SiNi

i choose to be HAPPY ツ

No comments:

Post a Comment