Syairah Ismail | JOHORians | UKMians | Finally i found my Imam :)

Monday, May 2

cuti cuci cici caca

lama aku tak update . ni aku nak story ckit . last friday , aku buat kek coklat , sebiji aku buat pagi . waktu tunggu kek masak , hp aku bunyi . identiti pemanggil dirahsiakan , haha . dia ajak aku pergi sekolah , jumpa ayahanda , yucks ! memang langkah kanan , dapat bersarapan di bengkel KH . sambal ikan bilis memang terbaik la . pergi pejabat pos . beli makanan (dapat dorayaki free , hee) duduk tepi pantai . bual bual . balik sambung buat kek lagi sebiji , nasib baik jadi . sebab kek aku yang awal pagi tu tak berapa jadi . tak cukup masak rupanya , adoyai ~ haha . petang balik kampung , pukul 2 pagi baru sampai . kepenatan dan tido ~ zzzzz .

next morning . kenduri day ! sebelum tu pergi sarapan nasi lemak sotong . peh memang terbaik nasi lemak dia . sarapan wajib setiap kali balik kampung . pergi pasar borong barang basah dan kering . mencari KMS sampai sesat ke tanah perkuburan , haha . jumpa pun ! giler besar tempatnya (jakun seketika , haha) kalah sekolah aku . 2km dari uma mak ngah aku , 6km dari banting dan 8km dari rumah nenek aku . mak aku yang paling excited . siap dah beritahu pakcik makcik aku , adoyai ~ semua dah offer nak tengok tengokkan aku . biar betul ni ? semua nak aku masuk MATRIK ke ?? habis andai aku dapat UITM , macam mana pulak ??? konfius kejap(x_x)

tolong kupas bawang , potong sayur , kemas uma , lap pinggan , basuh ayam udang . rajin kan aku ? hehe bukan apa , ramai makcik pakcik aku tak balik lagi , tu yang di dera minta tolong membantu , haha . menu masakan : nasi putih , ayam masak merah , daging masak kicap , sayur campur , sup ayam , ulam , dan sambal belacan . 3 kali aku tambah malam tu , tak termasuk lagi yang waktu makan tengah hari , giler makan betul . after that , sambut birthday irfan dan sesiapa yang lahir bulan 4 (kek upin ipin lak tu) . memang meriah la !

haha . copy aku ea ? tak mengapa . tak amik hati

i choose to be HAPPY ツ

No comments:

Post a Comment